Dlaczego tradycyjny proces budowania stron www jest „zepsuty”?

Jak często zdarzyło Ci się, że projekt strony internetowej kosztował Cię dużo więcej niż to było zaplanowane? A jak często termin launchu nie został dotrzymany i musiał być przesunięty? Założę się, że na oba pytania możesz odpowiedzieć „wielokrotnie”. Jak w każdej wyprawie, w procesie budowania stron i projektów po drodze bardzo często wychodzą nieoczekiwane wyzwania, których nie przewidywał klasyczny plan i metodologia. I wszystko sypie się dlatego, że tradycyjny proces web design jest… zepsuty. 

Po pierwsze, tradycyjny web design jest ryzykowny dla Klienta. Są z góry założone koszta, przy których nie do końca wiadomo, jak nowa strona wpłynie na rozwój biznesu Klienta. Co więcej, w większości przypadków projekt „wymyka się spod kontroli”, zarówno pod kątem budżetu, jak i ram czasowych. Ale ok, załóżmy, że stronę wdrożyliśmy wg tradycyjnej metody web design. Co teraz?

Powstaje pytanie:
“Skąd wiemy, że to co zaimplementowaliśmy jest możliwie najlepiej  działającą stroną www?” Odpowiedź brzmi: „Nie wiadomo.” Nie ma szans, żeby zaimplementowana strona była najlepszą możliwą wersją generującą najlepsze wyniki. 

Jak działa tradycyjny proces web design?
Typowa sytuacja: Twój klient ma stronę www od około póltorej roku – dwóch lat. Dotychczas aktualizowano ją w minimalny sposób, aż do momentu, kiedy przestała być aktualna i nie generuje nowych zapytań i leadów. Klient został zmuszony więc d redesignu strony i zgłosił się do Ciebie, aby przeprowadzić te zmiany, które zajmą jak to zwykle bywa od trzech do pięciu miesięcy. 

Co dzieje się podczas procesu redesignu strony internetowej?
Jako zespół musicie podjąć serię decyzji i wszystko zaplanować. Reasearch konkurencji, trendy, ewaluacja dotychczasowej strony… Kiedy pracujemy nad launchem strony www, podejmujemy tysiące mikro-decyzji, poniekąd zgadujemy bazując na hipotezach, dotyczących tego co zadziała najlepiej. Wdrażamy stronę w nadziei, że będzie dobrze działać i mamy spokój na następne 2 lata. 

W R O N G!

Prawda jest taka, że strona internetowa to zespół narzędzi marketingowych. Jak często zdarzało Wam się oceniać firmę na podstawie ich strony www? No właśnie. To klienta (lub nasza) ‚osoba sprzedażowa’, pracująca 24/7, filtrująca osoby ją odwiedzające poprzez proces sprzedaży. I wciąż, pozwalamy jej siedzieć bezczynnie przez kilka lat od jej zaimplementowania uzupełniając zaledwie czasami o drobne aktualizacje. 

Tradycyjny proces web design jest zepsuty bo generuje słabe rezultaty.  

W budowaniu strony www wszystkie decyzje zapadają na podstawie domniemań i zgadywanek, rzeczy, które nam się osobiście spodobały na stronach konkurencji lub w artykułach z trendami. Trzymamy kciuki, aby podjęte decyzje okazały się trafione. Proces ten cechuje się fundamentalną skazą – zmniejsza szanse na osiągnięcie maximum rezultatów. 

Jest jednak mniej ryzykowny i skuteczniejszy sposób, zwany Growth Driven Design. 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s